Nacházíte se zde: Úvod » Blog » Nevěřím tomu, že automobilový průmysl se utápí v krizi. I když…

Nevěřím tomu, že automobilový průmysl se utápí v krizi. I když…

Stále slýcháme, jak krize vládne na trhu s auty, že se neprodává, automobilky musí omezovat výrobu, šetřit. Slyšíme to už více než rok a člověk pak propadne pocitu, že se automobilkám opravdu nedaří.

Nicméně v okamžiku, kdy uvažuje o tom, že by si nějaké auto koupil, tak nevychází z úžasu. Podělím se o několik příběhů ze svého okolí.

Příběh 1. Jeden známý mi říkal, jak si chtěl koupit auto, Octavii. Udělal si konfiguraci a v domění, že auto bude během pár týdnů, vyrazil do autosalonu. Tam ale byl rychle vyveden z omylu - na výrobu jeho auta dojde až v červnu / červenci. Kdyby si ale vybral jinou konfiguraci (rozuměj - již vyrobené auto na sklad), tak může odjet ihned.

Příběh 2. Rodinný příslušník si chce koupit fabii combi, s novým motorem TSI, který je nyní všude inzerován. Ale na autosalónu jej nikde neuvidí, projet se s ním nemůže. Na auto je zaváděcí sleva, ale nikdo neví, do kdy bude platit. A materiály k němu ještě vytištěné nejsou. Když si ho nyní objedná, tak bude v červnu, tedy prakticky za 3 měsíce.

Příběh 3. Další člověk zvažuje nákup nového VW. Měl přislíbeno, že si auto bude moc půjčit na víkend (jde o automat), aby si ho vyzkoušel. Měl to přislíbeno dokonce od dvou prodejců. Nicméně možnost si auto vyzkoušet přišla až za 2 měsíce. Auto super, chtěl by ho. Když si ho nyní objedná, tak půjde do výroby na konci července, k vyzvednutí bude v srpnu. Tady už nám nechybí moc, aby to celé trvalo půl ROKU!

BONUSOVÝ příběh. Před více než 2 lety jsme si kupovali novou Mazdu. Zde máte na výběr několik stupňů výbav s minimální možností dovýbavy. V ČR neexistuje možnost postavit si auto podle svého. V Německu ano, v ČR ne, jsme příliš malý trh.

Toto vše mne vede k tomu, že prostě nemohu věřit, že je automobilový trh v krizi. I když - není problém pouze na mé straně? Není to tak, že já měl za to, že když se říká, že trh je v krizi, tak jsem si (špatně) myslel, že se neprodává? Třeba zástupci automobilek, kteří lobbují za zavedení šrotovných měli na mysli právě tu krizi, že nejsou schopni reagovat na požadavky klientů a chtěli jen pomocí šrotovného svojí agonii prodloužit. Jen prodloužit čas, než projdou skutečně nutnou restrukturalizací, aby začali vyrábět, o co je zájem, a netlačili dealerům, co oni vyrábí. Ti pak mají plné sklady a snaží se prodávat se slevami. Aby vůbec zabezpečili potřebné cash flow. Ano, automobilový průmysl je skutečně ve velké krizi - absolutně jej nezajímá, co zákazních chce. Až se změní, až budou výrobci orientováni na poptávku, pak můžeme vítězně zakřičet - automobilový průmysl krizi překonal a je zpět!

Co říci na závěr? Musím být upřímný - také by se mi líbilo mít stejné postavení, jako automobilky. Přišel by za mnou klient, že hledá senior obchodníka ideálně ihned a já bych mu za 2 týdny nabídl, že sice nemám obchodníka, ale mám excelentního project managera a ještě lepšího HR managera. A klient by mi poděkoval a jednoho z nich by přijal. Nebyla by to krása? A ještě bych zaloboval, aby mi na fungování firmy přispěl stát, přece zaměstnávám lidi a stát nechce mít na trhu další nezaměstnané! Bohužel to tak zatím nefunguje. Asi něco dělám špatně.

Vláďa


Zpět na přehled

R4U s. r. o.
Na Kozačce 1289/7, Praha 2 - Vinohrady, 120 00
IČ: 27567656, DIČ: CZ27567656
OR Sp. zn. C 114403 u MS v Praze

Kontaktní údaje
E-mail: r4u@r4u.cz
Telefon: +420 246 086 079 - 80
Kde nás najdete?
Ochrana osobních údajů

 
Nahoru